donderdag 8 oktober 2015

week 4: thema: 'Ik voel me....'

In het thema 'ik voel me...' leerden we meer over de vier hoofdgevoelens: blij, bang, boos en verdrietig.
Juf Sara bracht het thema origineel aan door een leuk verhaal: 'de kleur van emoties'







Daarna gingen we een ganse week op zoek naar onze eigen gevoelens en die van anderen in allerlei leuke activiteiten

Hoe kijk je als je blij, bang, verdrietig of boos bent?







We tekenden op blije, boze....muziek 




Hoe voelt jouw monstertje zich? De kleuters tekenden en kleurden en vertelden....



..


We beluisterden het verhaal van de herder en het verloren schaapje..Daarna vertelden de kleuters hoe zij al eens verloren waren...of mama op papa niet meer terugvonden...



We knutselden met watjes zelf een schaap 





Het verhaal werd door onze kleuters graag nagespeeld


We speelden met gevoelsmasker en vertelden waarom we ons zo soms voelen








Poppenspel: 'Nellie en Cezar zijn bang in de tent'





Vele kleuters vertelden dat ook zij wel wat bang zijn in het donker, daarom gingen we enkele dagen aan de slag rond donker en licht....
we experimenteerden met lichtjes en lampjes in donkere hoekjes 





we schilderden met donkere kleuren de donkere nacht, daarna kleefden we sterretjes en de maan





Kijken naar de sterren !





1 opmerking:

  1. Blij, boos, verdrietig, bang... De juffen zullen weer heel wat verhalen gehoord hebben, denk ik... Leuke techniek met dat gevoelensmasker!

    BeantwoordenVerwijderen